LearnDash is verkocht, wat betekent dit voor jou?

LearnDash is overgenomen door Liquid Web. Als je al wat langer in WordPress land rondloopt, herken je wellicht ook de andere namen die ze recent heeft overgenomen: iThemes, Kadence, Events Calendar, Restrict Content Pro. 

Een van de grote jongens achter deze overname is Chris Lema, een zeer gewaardeerde bijdrager en kracht in de WordPress wereld die o.a. enorm veel (vergelijkings)blogs heeft geschreven. Chris Lema wordt hiermee ook de General Manager van LearnDash, waarbij het huidige boegbeeld, Justin Ferriman, de rol van adviseur krijgt. 

Wat betekent dit voor jou?

Voorlopig niets. Dit antwoord geven ze op alle vragen: Veranderd de prijs, veranderd de support, de features? etc. Eigenlijk maar gewoon afwachten dus. 

Heeft het dan helemaal geen consequenties?

Ik denk dat het, zeker op de korte termijn, helemaal niets veranderd. Wellicht dat de support wat sneller wordt. 

En ik denk dat het LearnDash nog meer de ruimte geeft zich stabiel te blijven ontwikkelen en daarmee nog steviger zijn positie als dé e-learning platform voor WordPress te blijven zijn die ze nu al zijn. 

De grootste WordPress e-learning plugin zijn, heeft voor ons gebruikers ook een keerzijde. 

Als ik kijk naar hun roadmap voor de komende kwartalen, zal LearnDash nog meer features hebben en ook de mogelijkheid hebben voor dynamische leerpaden. Op basis van het tempo/ leerniveau van de deelnemer wordt de route door de cursus bepaald. 

Super interessant natuurlijk, maar al die mogelijkheden kunnen er voor zorgen dat LearnDash:

  • Een hogere leercurve krijgt.*
  • We nog beter moeten onderscheiden noodzakelijk is voor je online leeromgeving en wat ‘nice to have’ is. 

Mijn uitdaging voor jou, zeker als je ook voor klanten LearnDash websites maakt: stel jezelf de volgende vraag: heb ik LearnDash nodig, of gebruik ik het omdat iedereen het gebruikt?

Het gaat niet om goed of fout, maar LearnDash is niet meer ‘even een pluginnetje’ en zal dat ook steeds minder zijn. 

Je kan er supermooie projecten mee maken en ik heb er al mooie mee meegemaakt, maar ik merk dat het belangrijk is mijn klant dicht bij zijn doelen te houden en zich niet te laten afleiden door ‘shiny features’.

Geniet van LearnDash; die met de overname door Liquid Web een nog stevigere grond onder zijn voeten heeft gekregen. 

* Naschrift: Na het lezen van dit artikel gaf James Tryon aan dat er “grote plannen zijn om de leercurve te verlagen.” Met het oog op de doorontwikkeling van mogelijkheden binnen LearnDash, is het erg mooi om te horen dat dit op de agenda staat.

Wil je verder lezen?

https://www.learndash.com/learndash-joins-liquid-web/

https://chrislema.com/changing-hats/

https://www.prnewswire.com/news-releases/liquid-web-family-of-brands-acquires-learndash-and-grows-stellarwp-301379813.html

Deel dit artikel op:

Facebook
Twitter
Linkdin
Pinterest